Dag 15 - Zion - Las Vegas

3 augustus 2010 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

DAG 15                ZION NP- LAS VEGAS                    Dinsdag  3 augustus 2010

Vanmorgen staat er wederom een flinke wandeltocht op het programma. Na het ontbijt vertrekken we weer met de camper vanaf onze campground richting ZION NP. We parkeren de camper bij het visitorcenter en stappen rond 10.00 uur in de shuttlebus die ons helemaal naar de laatste halte moet brengen. We hebben wederom een breedsprakige chauffeur die allerlei leuke bijzonderheden vertelt over de plekken waar we langs rijden. Er zijn hier heel veel mooie wandelingen te maken. Helaas kunnen wij er vandaag maar 1 doen en de keuze is gevallen op de “Narrows”. Halverwege zien we ook de “Angeltrail” en dat doet verlangen naar nog een extra dag hier. Helaas hebben we die niet….. Onze wandeling heet de “narrows” en is een wandeling die vertrekt vanaf de laatste bushalte; Temple of Sinawava.  De eerste mile gaat het gewoon langs de rivier; Virgin River. Na 1,6 km stopt echter het pad en moet je door de rivier gaan waden. De kloof wordt naarmate je stroomopwaarts gaat steeds smaller en de rotswanden komen dus steeds dichter naar je toe.  Deze tocht kan tot het eindpunt  10 uur duren, maar dat doen wij niet. We lopen ongeveer 1 uur stroomopwaarts en de kinderen vinden het helemaal geweldig. Een van de leukste wandelingen tot nu toe ! Het is natuurlijk ook enorm avontuurlijk. We lopen allemaal op dichte hoge schoenen, want het is zoeken naar evenwicht op de keien die onder water liggen en die je niet kunt zien… Omdat het warm is, brengt het wel verkoeling. De kinderen kiezen er dan ook voor om zich af en toe helemaal in het water te laten zakken. Na een uurtje keren we weer om. Stroomafwaarts gaat het een stuk sneller!  Enige domper vandaag is dat de pet van Laurens kwijt raakt. Laurens verdrietig want die had hij 3 weken geleden voor zijn verjaardag van zijn broer en zus gehad…. We beloven een goedmakertje in Las Vegas! Op het startpunt barst het wederom van de eekhoorns. Ze zijn hier zo tam dat ze zich laten aaien. Tegen alle voorschriften in worden ze ook gevoerd en er zijn hele dikke exemplaren bij!  Terug naar de bus lopen we nog bijna tegen een slang aan! Hij kronkelt over het pad en slingert zich dan een struik in. De kinderen met hun neus er bovenop en ik op 5 meter afstand! Slangen; ik vind het helemaal niks.  In de camper gaan alle natte kleren in de waszak en 3 paar oude schoenen mogen de prullenbak in. We lunchen meteen in de camper. In het eerste grote dorp op weg naar Las Vegas tanken we en gooien de boodschappenkar flink vol. Pas rond 15.00 uur starten we dan echt met de reis naar Las Vegas. In Nevada moeten we de klok weer een uurtje terugzetten, dus na 3 uur rijden, maar om 17.00 uur komen we aan in deze bijzondere stad. De kinderen raken bij het zien van de skyline van Las Vegas ook opgewonden. We besluiten niet direct naar onze campground te gaan, maar eerst een verkenningsrondje over de strip te maken.  Met de camper schuifelen we in rustig tempo langs al die grote hotel/casino’s. Je raakt niet uitgekeken. Aan het einde van de strip moeten we bijna 6 kilometer terugrijden naar onze campground!  Aangekomen op campground Circus Circus doen we voor het eerst de deur weer open….. Lekker heet dus, zoals gevreesd. We checken in en krijgen een mooi plekje op het asfalt. De “camping” is namelijk een grote asfaltparkeerplaats met alle Campers dicht samengepakt. Het is weer eens wat anders, dan al die mooie rustige plekjes bij beken, bomen, bergen en rotsen!  Het vaste ritueel volgt;  de kinderen duiken het zwembad in en Pa & Ma stippelen het programma voor vanavond uit. Na een opfrissende douche lopen we rond 19.00 uur richting Hotel/Casino Circus Circus. Het enige casino waar ook kinderen ge-entertaind worden. We lopen via de achterzijde naar binnen en storten ons in een stad op zich. Wat een mensen en geluid en prikkels.  We zien grote ruimtes met gokkasten ( toegang niet toegestaan onder de 21) en terwijl we halverwege zijn, zien we de “kinderafdeling”. We lopen naar boven en zijn in de Kermishemel voor kinderen ( en oudere kinderen !) gekomen. Alle activiteiten die je bij ons op de kermis vindt, zijn hier ook in grote getalen te vinden. Feitelijke voorbereidingshandelingen om kinderen een gokverslaving  (en terugkeer naar Vegas) te laten ontwikkelen. Overigens hebben we gelezen dat casino’s: 1-   gratis alcohol aanbieden;  daar word je lichtzinniger van en dus goklustiger, 2-  Extra zuurstof in de airco  doen, waardoor je minder snel vermoeid raakt, 3- nergens bordjes met”exit” ophangen. Alles om gokkers maar zolang mogelijk binnen te houden. We zien dat er elk half uur een echte circusact wordt opgevoerd, dus we genieten van een geweldige jongleur en een mooie trapeze act. Tussendoor eten we snel een hapje, terwijl we eigenlijk op weg waren naar het buffet in Hotel/Casino Treasure Island.  Dat moet dus nog even wachten.  Daarna lopen we weer naar buiten en gaan onderweg naar de Piratenshow van Treasure island. Die start om half negen, dus we wachten samen met duizenden anderen een 20 minuten op wat komen gaat. Het dreigt nog even afgelast te worden vanwege harde wind, maar gelukkig gaan ze op tijd van start. Met open mond kijkt Pieter (en wij) naar Piraten, sirene’s, lichteffecten, vuur en hitte, zinkende piratenschepen, stunts, vuurwerk en zang en dans.  Onze eerste indrukken van Las Vegas zijn overweldigend. We besluiten het voor vandaag voor gezien te houden en lopen terug over de strip richting de camper. Op de terugweg door Circus Circus, pakken we nog snel een luchtacrobaat mee en dan komen we rond 22.00 uur vermoeid aan. Na een lange dag gaan de kinderen snel slapen en hebben wij vannacht voor het eerst de hele nacht de airco aan!  Blog bijwerken en nog wat lezen. Rond 23.30 gaat ook bij ons het licht uit.