Dag 16 - Las Vegas

4 augustus 2010 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

DAG 16                LAS VEGAS                         woensdag 4 augustus 2010

Vanmorgen weer een rustige opstartochtend. Wasje gedraaid en rond 11.00 uur naar het Premium Outlet Center in Las Vegas. In Amerika moet er natuurlijk ook geshopt worden!  Dit Outlet Center is behoorlijk groot en heeft veel Amerikaanse Merken;  Nike, Timberland, Tommy Hilfiger, Colombia, Guess, Ralf Lauren, Calvin Klein etc.  9 Shirts en 1 zwembroek rijker en een lunch later keerden we weer terug naar de campground.  Daar doken de kinderen natuurlijk weer het zwembad in en kwamen Tess en Jack weer tegen! Aangezien we vandaag meerdere keren te maken hebben gehad met hetzelfde euvel als in Palm Springs; namelijk de stop van de Airco die doorslaat, heb ik ook nog telefonisch contact met het verhuurbedrijf.” Mevrouw: u moet de airco minimaal 1 uur uitzetten, anders raakt hij van slag….” Er prettig als je ‘m juist op de warmste locaties het hardste nodig hebt.  Onze klacht werd genoteerd en daar zullen we nog op terugkomen als we de camper weer inleveren. Rond 16.30 uur hebben we wederom de camper een stukje in Las Vegas verplaatst en wel naar het parkeerterrein achter de “Excalibur”. Een gigantische kitscherige versie van het kasteel van Koning Arthur. Natuurlijk wel enorm grappig om te zien. Vandaaruit met de zweeftrein naar Mandalay Bay. Een enorm luxe oosters paradijs. We wilden daar de Haaien zien, maar een enorme rij hield ons tegen. Wij hadden wel een reden om naar Mandalay Bay te gaan en dat was de mooie en moderne Weddingchapel.  Wat hebben we daar gedaan ??? Na dat bezoekje weer terug in de tram, nu op weg naar Egypte en wel Luxor. Een onvoorstelbaar gebouw,namelijk gebouwd in de vorm van een pyramide. Door een Sfinx als ingang en eenmaal binnen sta je tegen de nok van de pyramide aan te kijken. De hotelkamers liggen als galerijflats aan de binnenzijde van het dak, trapsgewijs omhoog. Bizar. Laurens begon weer een hongerklop te krijgen dus door naar New York. Langs het Vrijheidsbeeld naar Greenwich Village om een hapje te eten. Voordat we daarheen liepen kwamen we nog langs een goochelwinkel in het hotel. Met leuke demo’s. Laurens natuurlijk geïntrigeerd als toeschouwer, want hij is immers een kleine illusionist in de dop. Hij heeft uiteindelijk na het eten een van de trucs van zijn verjaardagsgeld aangeschaft. Thuis flink oefenen en dan kan hij een mooi showtje weggeven. Hij kreeg ter plekke, in een geheime kamer uitleg over zijn aangeschafte illusie. Aangezien hij toch voor de zekerheid een tolk nodig had, mocht ik daarbij zijn.  Jan-Piet zit ons vervolgens al de hele avond uit te horen! Helaas blijft de truc ook voor hem geheim!  Daarna naar MGM Grand, omdat we een bezoek aan de tijgers wilden brengen. Die staan in een gigantische grote glazen kooi midden in de gokzaal. Helaas waren we net te laat en waren de tijgers naar hun nachtverblijf. Beetje jammer. Ook hier kijk je je ogen weer uit. Alle casino’s/hotels zijn steden op zich. Vervolgens brengen we nog een bezoek aan de M&M shop.  Te belachelijk voor woorden, maar 4 verdiepingen vol met troep in het thema van M&M.  Vooral Laurens en Pieter vinden dit soort winkels helemaal het einde.  Langs allerlei winkels, muzikanten etc. langs  Planet Hollywood in de richting van Parijs. Met een replica van de Eiffeltorel, Arc de Triomphe, Louvre en de Opera is het “bijna” net echt. Aan de overkant was op dat moment net de water- en lichtshow bezig voor het Bellagio.  150 Meter hoge fonteinuitbarstingen. Ook weer bijzonder.  Onze voeten begonnen echter behoorlijk op te spelen, dus hebben we in Parijs een taxi genomen om ons voor 11 dollar terug te brengen naar koning Arthur. Rond 22.00 uur zitten we uitgeteld weer op ons asfaltje achter Circus Circus. Voeten omhoog en alle indrukken even laten bezinken. Alhoewel.., Pieter heeft 30 seconden nadat zijn hoofd het kussen raakt zijn dromenland al bereikt. Hij doet de hele dag enthousiast mee en valt zodra hij zijn bed in kan ook snel weer in slaap. Dit terwijl wij binnen een halve meter aan tafel zitten te lezen/bloggen/ relaxen met licht en airco aan! Morgen nog 1 volle dag Las Vegas en dan laten wij deze waanzinnige maar toch ook leuke stad weer achter ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ther:
    7 augustus 2010
    Dierbaar bruidspaar,

Van harte proficiat, hoop jullie 25-jarig feest toch life mee te mogen maken.
    De foto's zijn allemaal zo mooi. Luxor, de kinderen in het water wadend. Wat zullen jullie moe zijn!!!!!
    Kus