Dag 16: Ma'un - Gweta

25 juli 2013 - Livingstone, Zambia

Dag 16                  maandag 22 juli                               Ma ‘un – Gweta

Vandaag een korte rit van zo’n  200 kilometer  voor de boeg naar Gweta. We vertrekken dus pas om een uurtje of 9 en zijn ruim voor de lunch op de campsite; planet Baobab. Onderweg zitten alle ouders lekker te lezen. Ik ben aan mijn zoveelste boek bezig dankzij mijn e-reader. De kinderen doen vooral voor in de bus allerlei spelletjes met elkaar. Het is daar altijd een vrolijke boel. Om de zoveel tijd ziet iemand een (groot) beest, dan wordt er even gekeken. We hebben wat plasstops in de bosjes en stoppen soms om de zoveel dagen in een dorpje ( indien aanwezig)  om water en/of soft drinks in te slaan. Verder regelt Cassidy al het eten en drinken. Deze campsite is weer bijzonder omdat het terrein vol staat met enorme eeuwenoude baobab-bomen ( apenbroodbomen). De omtrek van de grote exemplaren is  zeker een meter of 30!  De 7 kinderen van de groep, hand in hand met uitgestrekte armen om een boom reiken niet eens tot de helft van de stam. Laurens en Pieter slaan met een lange tak 2 van de boomvruchten eruit. Er wordt er een open getikt met een steen. Apen schijnen er dol op te zijn. Er zitten witte harde stukken in, waarop gesabbeld kan worden. Ik en Pieter proberen het, maar vinden et absoluut niet lekker! We lunchen met elkaar en de kinderen zitten de hele middag in het mooie zwembad. Wij doen een wandelingetje in de omgeving. Na het avondeten treedt het personeel van de lodge/campsite op voor de gasten met zang en dans.

Baobab boom