Dag 18: Isla Mujeres

8 augustus 2014 - Amsterdam, Nederland

IMG_3783 IMG_3860

Dag 18: Isla Mujeres

Vrijdag 8 augustus. Onze laatste echte vakantiedag!  Geen wekker, dus een rustige opstart. Na het ontbijt rijden we met het hele gezin met de door Laurens bestuurde golfkar over het eiland. Isla Mujeres is zo’n 200 meter breed en 16 kilometer lang. We rijden naar het zuidpunt en kijken daar over de zee. We zien het observatorium van de Maya’s en aan de overkant de hoogbouw van Cancun. we rijden rustig terug en Laurens zet ons keurig af bij het strand aan de Noordkant van het eiland. We hebben de hele dag een rustige stranddag voor de boeg. De rest van de groep komt ( af en aan) ook naar dit stukje strand. Laurens rijdt met Rik, Daan en Pien de hele ochtend het eiland over. De rijlessen betalen zich nu al uit. Wij liggen onder de parasols op ligbedjes en af en toe lopen we het water in ter verkoeling. We lunchen aan het strand en spelen een spelletje. Aan het einde van de middag gaan Iris en Pieter terug naar het hotel. Wij genieten nog wat van de namiddag. Bovendien krijgen Margreet en ik nog een heerlijke stevige massage op het strand. Er lopen hier op het strand allemaal dames rond die massagebedden klaar hebben staan in tentjes. Totaal relaxed worden we door onze prive-chauffeur om half 6 opgehaald in het golfkarretje en naar het hotel gebracht. Snelle douche en dan weer naar het noordstrand voor ons afscheidsdiner. Langs de branding staat een grote, prachtige gedekte tafel voor 22 personen. Helaas ontbreken Esther, Joep en Pien die wegens ziekte niet aanwezig kunnen zijn. De cocktails zijn tijdens het happy hour 2 voor de prijs van 1, dus we nemen het er van; de pina colada’s, tequila sunrises, mojito’s en margaritha’s gaan er goed in. Er worden volop foto’s gemaakt als de zon ondergaat. Daarna gaan de fakkels om de tafel aan en zitten we aan zee, saxofonist op de achtergrond, maan en sterrenhemel…..We eten weer prima en daarna zingen de kinderen, begeleidt door Rik op gitaar, een lied voor Kimo als dank. Vervolgens moet Kimo wat quizvragen over de groep beantwoorden en krijgt hij een dankwoordje en tip van ons. We zijn unaniem; Kimo was een top-reisbegeleider. Als verrassing heeft hij een prachtige compilaties van zijn filmpjes op muziek gezet. Het is een ontzettend pakkende impressie van onze reis geworden.  Voldaan gaan we terug naar het hotel. Inpakken !!