Dag 25 - Pismo Beach - Malibu Beach

13 augustus 2010 - Malibu, California, Verenigde Staten

DAG 25                PISMO BEACH- MALIBU                              Vrijdag 13 augustus 2010

De laatste paar dagen van onze vakantie staan in het teken van zon en strand. Alle activiteiten worden teruggeschroefd naar bijna nul. Deze dagen en de exacte locaties hebben we ook niet echt gepland dus vanmorgen zitten we voor de laatste maal te bedenken hoe deze dagen nog in te vullen. We willen eigenlijk nog wel een nachtje op Pismobeach blijven, want deze  campground met zwembad en locatie aan het strand zijn erg goed. Maar helaas,… het weekend is weer aanstaande, dus is er geen plek meer. Dit hadden we natuurlijk kunnen weten na onze ervaring vorige week in Yosemite… We zijn echter volledig in de vakantiestemming en hebben de dagen van de week niet helemaal paraat. Snel achter de Ipad/internet en zoeken naar geschikte campings aan het strand en het liefst met zwembad. De geschikte plekken die aan al onze wensen voldoen zitten echter allemaal vol. Uiteindelijk kunnen we in Malibu voor 2 nachten terecht.  Vlak aan het strand, mooi uitzicht, tussen de strandhuizen van alle celebrity’s, voor belachelijke dure staanplaatsen en zonder zwembad, maar met Yacuzzi! Maar onze strand-2-daagse kan in ieder geval beginnen. Vandaag rijden we pas rond 10.30 uur weg en gaan eerst op weg naar Santa Barbara. Daar hebben we een uitgebreide tussenstop van bijna 4 uur. Het is een erg gezellige plaats bijna volledig in Spaans/Mexicaanse bouwstijl. De Spaanse ontdekkingsreizigers hebben in dit gedeelte van Californie veel missieposten opgezet en veel steden en dorpen hebben naast een Spaanse naam ook een oude missiepost/klooster. Zo ook Santa Barbara. Parkeren zou hier een ramp moeten zijn, maar in een zijstraat op nog geen 50 meter van de Hoofdstraat, State Road, kunnen wij ons huis makkelijk kwijt. We slenteren wat door de stad en door een voetgangersgebied met kleine straatjes en pleintjes. Af en toe nog een winkel in en uiteindelijk lopen we richting de grote pier. Deze steekt ruim 800 meter de zee in. We lopen de pier op Iris moet weer even haar voeten in de zee steken. Als er iemand van de zee en het strand houdt, is zij het wel! We lopen rustig terug en nemen nog een ijsje. Daarna rijden we het laatste stuk richting Malibu. We komen om 17.00 uur aan op de camping. Het is vandaag echt heerlijk weer, strak blauw, lekker briesje en niet te heet. We gaan lekker buiten bij de picknicktafel zitten borrelen en genieten van de mooie dag. Daarna koken we gezamenlijk en na het eten leggen we weer een catannetje. Om 21.00 uur gaan Pieter & Iris naar bed en hebben wij de avond om te lezen.  Morgen de hele dag naar het strand en beroemdheden spotten!

1. Noortje Feije:
    14 augustus 2010
    Lieve allemaal,

Ik heb een hele tijd jullie verhalen niet gelezen omdat wij zelf van onze vakantie genieten, maar vandaag voor het eerst even vanaf ons vakantieadres achter de computer gedoken. Ben weer helemaal bij en overtuigd dat jullie een onvergetelijke reis maken. En jaloers op de iPad :)!!! Geniet van jullie laatste dagen!

Liefs, Noor
  2. Heleen:
    15 augustus 2010
    Ha familie Feije,

Op de valreep kijk ik op jullie weblog; ontzettend leuk zo'n uitgebreid reisverslag en wat een superfoto's. Jullie genieten volgens mij volop!
    Op het Raadhuisplein gaat alles goed. De kat maakt 's nachts alleen kermende geluiden en gaat het liefst naast mijn hoofd liggen. Hans had bedacht om hem dan buiten te zetten, maar met de regen is het een beetje sneu.
    De cavia's zijn trouwens nog niet gearriveerd. Ik ga morgen even bellen..
    Geniet nog even van het strand en een hele goede vlucht terug!

groet,
    Heleen