Dag 26 en 27 - Malibu - Los Angeles

15 augustus 2010 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

DAG 26                MALIBU                              Zaterdag  14 augustus 2010

Met 2 luie stranddagen voor de boeg zakt het tempo ook beduidend. Dat betekent ook uitslapen en vooral Laurens houdt het iedere morgen flink uit. We zitten dan ook pas laat buiten te ontbijten. Na het ontbijt verplaatsen we onze camper naar een plekje met “oceanview”. We zitten op onze nieuwe plek en kijken inderdaad uit over de Stille Oceaan die op ongeveer 100 meter afstand ligt. We zitten tegen een heuvel aan, waardoor we inderdaad prachtig uitzicht hebben. De kinderen vermaken zich prima en ik heb de kans om in de receptie wat boeken te ruilen. Ik heb daardoor ook weer wat leeswerk. Erg prettig met het strand als vooruitzicht. Pas na 14.00 uur zakken we af naar het strand. Dat is feitelijk de camping aflopen en de weg oversteken. We zitten de hele middag op het strand en genieten van de rust. De kinderen maken een enorm zandkasteel en krijgen de complimenten van de “baywatch”. De golven zijn echt enorm en iedereen moet moeite doen om te blijven slaan als ze in de branding omslaan. Grote hilariteit natuurlijk als dat niet altijd lukt. De pelikanen vliegen af en aan maar de filmsterren laten zich niet zien. De prachtige huizen in de omgeving zijn echter wel degelijk van hen!  Rond een uur of 18.00 houden we het voor gezien en lopen terug naar de camper. We hebben nog een aantal dingen in de koelkast die op moeten dus we eten wat de pot schaft! Na uitgebreide douches volgt er natuurlijk nog een rondje Catan. Tegen een uur of 21.30 liggen de kinderen in bed en lezen wij weer verder.

DAG 27                MALIBU- LOS ANGELES                                Zondag 15 augustus 2010

Vandaag zitten we tijdens het ontbijt rustig naar de Stille oceaan te staren, als we plotseling een groepje dolfijnen zien zwemmen!  Ook bijzonder wakker worden…. Vandaag wacht ons weer het strand. We gaan echter niet direct bij de campground naar het strand zoals gisteren, maar rijden, nadat we weer hebben ingepakt richting Zumabeach. Het grote brede strand van Malibu. Hier staan om de 50 meter de baywatch-huisjes op het strand en de guards lopen af en aan. Helaas niet zo appetijtelijk als in de oude serie.  Het is een groot openbaar strand met betaald parkeren. Dat levert echter wel maximale veiligheid op. Behalve de strandwachten/ reddingsbrigade op het strand, die zeeeeer oplettend zijn, patrouilleert er de hele dag ook een Baywatchboot voor de kust. Daarnaast vliegt de sheriff regelmatig met zijn helikopter langs de kuststrook en komen er vandaag 3 keer “sheriffs” voorbij op hun squads over het strand. Ook de parkeerplaats wordt besurveilleerd!  Aangezien de hoge golven nogal eens iemand omverslaan, staande baywatches er met hun neus bovenop.  Aan een kant overdreven, maar ook wel weer prettig. Er volgt wederom een heerlijke stranddag. De temperatuur is goed, met een behoorlijk windje vanaf zee wordt het geen moment te heet. Volgens een Amerikaan is de zee nog nooit zo koud geweest als dit jaar in deze periode en ook JP vond de zee kouder dan onze Noordzee. Op enig moment hingen er een aantal pelikanen boven de zee, zoals ook gisteren. Er was duidelijk te zien dat er in zee een school vissen zwom, want een hele groep pelikanen vloog erboven en dook telkens de zee in. Plots waren daar ook een heel stel dolfijnen die kennelijk ook op de vis afkwam. Iris was net  met JP aan het zwemmen en riep naar hem dat er dolfijnen waren. Toen hij opkeek, zag hij ze op nog geen 10 meter afstand voorbij zwemmen en keek een aantal, die met hun hoofden boven water kwamen, recht in de ogen! Bijzonder moment…  Rond een uur of 17.30 pakken we ons boeltje in en gaan terug naar de camper. We worden vanavond op de camping in Los Angeles verwacht waar we 4 weken geleden gestart zijn. In een klein uurtje rijden we daarheen en komen we aan. De cirkel is rond!!!  We gaan eerst even een hapje eten en lopen naar een restaurant om de hoek. We zitten daar om een ronde tafel en Laurens vindt dat mooie symboliek. We hebben het over de hoogte- en dieptepunten van de afgelopen 4 weken. De meest genoemde ervaringen waren: Walviskijken, de wandelingen in de Grand-Canyon, Zion en Arches, het raften en tuben, Las Vegas en de cable car in San Francisco.  Minste scoren de 1e middag in LA en de 17 Milesdrive en Pacificcoast Highway van Monterey naar San Simeon…. We zijn het er wel over eens dat het een fantastische reis was!!! Bijzonder ook wel dat de laatste dagen er ook weer vaker gesproken wordt over thuis; het nieuwe voetbalseizoen, het  nieuwe schooljaar, logeren in Gorssel van Laurens volgende week en het HBC voetbalkamp van Iris en het HB tennisweekend voor alle drie!  De 1e 3 weken waren dat soort zaken absoluut nog niet aan de orde. Dus het is goed zo!  Volgens Lau zijn 5 weken te lang en 3 te kort!  Als we zijn uitgegeten lopen we terug naar de camping. De kinderen duiken nog een uurtje het zwembad in en JP in de douche. Dat geeft mij de gelegenheid om alles in te pakken en te soppen. Daarna gaat de airco voor het eerst sinds tijden weer aan en ga ik ook afspoelen. Dan ook  is het weer tijd voor de blog en pas laat gaan de laatste lichten uit.

1. Ther:
    26 augustus 2010
    Ach, wat een mooie verhalen, die ik helaas nu pas lees, nu we zojuist thuisgekomen zijn van ons Belgische uitstapje. A.s. zaterdag hopen we jullie live over de mooie belevenissen te spreken. Tot dan en liefs van ons beiden