Dag 2 - Los Angeles 21 juli

24 juli 2010 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Dag 2, LOS ANGELES                                      Woensdag 21 Juli 2010.

Allemaal heerlijk geslapen in fantastische bedden. Helaas wat kort, want rond 07.00 uur waren we allemaal klaarwakker. Ongewijfeld een jetlagverschijnsel. Aangezien het ontbijt niet inclusief is en ons dat hier 100 dollar gaat kosten, besluiten we niet hier te ontbijten. We blijven tenslotte Hollanders! JP vindt in de buurt een Fast food keten, dus we ontbijten met Hamburger/omelet broodjes. Welkom in America! Om 10 uur worden we opgehaald door El Monte,  onze camperverhuurder. Na een eerste blik op LA ( alleen snelwegen) komen we aan bij het verhuurbedrijf. Na een videopresentatie, uitleg van de camper, inspectie, insjouwen van onze lakenpakketten en inschrijving, gaan we om 13.00 uur van start. JP achter het stuur en het apparaat van 12 meter lang komt in beweging. Eerst langs een grote supermarkt. Ook dat is een beleving op zich. Met volledig volle kar gaan en 1e lunch in onze camper gaan we om 15.00 uur starten met een verkennningstocht door LA.  Wij rijden naar Venice Beach ( prachtig strand, maar lelijke bebouwing) en langs Santa Monica Beach. Dat ziet er een stuk mooier uit. De kids zien een mega reuzerad en achtbaan boven het strand/water!  We besluiten via SunSet Boulevard richting Hollywood Boulevard te gaan. We vergissen ons voor het eerst in de afstanden hier. Sunset Boulevard blijkt ruim 30 km lang te zijn. We krijgen wel een goede indruk van alle mooie wijken. Alle bekende namen van de TV komen langs, Bell air, Beverly Hills, Hollywood Hiils. We zien de letters Hollywood tegen de heuvels liggen.  Op Hollywood Boulevard  zetten we de camper langs de kant en lopen we over wat sterren. “The walk of Fame.” Tegen die tijd heeft Pieter geen zin meer. De vermoeidheid van de reisdag van gisteren is er nog niet helemaal uit. We besluiten naar de camping te gaan. Dat ritje van 20 minuten wordt ruim een uur. We krijgen te zien dat file’s niet zijn voorbehouden aan Nederland. Ze zij hier ook en erger!  Want alle 6 baanswegen staan vol met enorm dikke auto’s. Op de camping aangekomen duiken de kids het zwembad in. We eten een zelfgekookte  gezonde maaltijd en duiken rond 22.00 uur het bed in!