Dag 3 - Los Angeles - Palm Springs

24 juli 2010 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Dag 3, LOS ANGELES- PALM SPRINGS                    Donderdag 22 juli 2010.

Deze dag staat in het teken van Universal studios in los Angeles. De tickets zijn thuis al via het internet aangeschaft en geven ons ook de mogelijkheid om laterdeze maand nog een dagje mee te pakken. De tip was om vroeg te komen en dan direct door te lopen naar de achterkant van het park, om ongestoord door rijen,  van “the rides” te genieten. Die tip bleek goud!  De camper mocht zo goed als naast de ingang geparkeerd worden ( 25 dollar). Dus waren we earlybirds in het park. We startten met The simpsons, daarna Jurassic Park. Zonder rijen! Na een kopje koffie probleemloos in de treintjes gestapt die langs de opnamestudios en alle buitenfilmlocaties rijdt in een 1 uur durende tour. Erg indrukwekkend. Tijdens de tocht krijg je nog met een King Kong 4D attractie te maken en sta je in een metrobuis en ervaar je een aardbeving en overstroming! Daarna naar Shrek in 4 D en een megashow ‘Waterworld’ . erg indrukwekkend allemaal. De “boef” in het verhaal schiet een “golfballetje” het publiek van 8000 man in.  Onze Pieter ving ‘m !  Dat is dus het eerste souvenir van deze reis.  Rond half 4, na een Ben&Jerry ijsje zijn we de Camper weer ingestapt. We starten nu met de echte rondreis. We verlaten Los Angeles en gaan naar Palm Springs. Wat een reis van 2 uur zou moeten zijn, duurt ook nu weer ruim 3, 5 uur. Dit vanwege de enorme files LA uit. Wederom 6 baans files..   We komen daarom pas tegen 19.00 uur aan in Palm Springs. Dat ligt echt midden in een desolate woestijn. Vlak voor Palm Springs komen we nog langs een mega windmolenpark. Urkers mogen niet meer klagen als ze dit zien!  Het gebied waar we doorheen komen is kurkdroog en stenig woest. Als we uitstappen op de camping klapt de hitte tegen ons aan. Het is hier verzengend heet! Zelfs nu de zon al achter de bergketens in gezakt is het hier nog 45 graden. De dame van de camping, een Duitse uit Heidelberg,  geeft aan dat het de afgelopen dagen nog erger was, ruim 47 graden. !!  Er is dus maar een ding te doen, verkoeling zoeken in het zwembad en dat doen we dan ook!  Dat water blijkt echter ook redelijk warm te zijn. We vermaken ons echter prima. Later die avond gaan we lopend naar het “filmsterrendorp”, omdat er een grote feestelijke markt is. We gaan op pad zonder water en dat is natuurlijk niet handig, zelfs niet ’s avonds voor een kippenstukje!  Snel wat in het dorp gekocht en langs de bijzonder veelzijdige markt geslenterd. Pieter gooit zijn eerste verjaardagsdollars stuk aan een steen in de vorm van een Uil. Hij blijft ons “stenenmannetje”.  Teruggekomen in de camper blijkt de Airco niet meer te werken! Kleine ramp met deze temperaturen. JP probeert van alles, maar niets does the job……   Morgen maar ons alarmnummer bellen. Er zit niets anders op dan te gaan slapen in de hitte…. We zijn namelijk allemaal weer bekaf.