Dag 1 - De reis

10 juli 2013 - Swakopmund, Namibië

Heja Camp Lodge

Dag 1:                   Zondag 7 juli 2013            Heemstede- Windhoek

Vandaag een lange reisdag voor ( en achter ) de boeg. Om 20.00 uur gisteravond vertrokken vanaf Schiphol, nadat (o)pa ons had weggebracht. Peter kwam enigszins gehavend aan op Schiphol, omdat hij nog een partijtje in Amsterdam had gehad. Met BMX, abseilen en gekanood. Laurens had nog zijn zakgeldsaldo verhoogd door nog een dagje bij Chateaubriand te werken, dus hadden we allemaal al een lange dag achter de rug. Vlucht naar Frankfurt ging voorspoedig en de overstap aldaar op de A380-800. Dus “kaassie” voor de vliegtuigliefhebbers!  Groot ding waarbij je je afvraagt hoe het i vredesnaam in de lucht kan blijven.. Het is gelukt want na een lange nachtvlucht kwamen we om een uurtje of 9 ’s morgens, zonder tijdsverlies aan op Johannesburg. De slaappillen voor Pa & Ma en Lau werkte goed. Helaas kregen Iris en Pieter geen slaappil voorgeschreven, dus moesten zij het doen met een Valdispert forte….. niets Forte, dus zijn zij bijna de gehele nacht wakker gebleven.

In Johannesburg bleek dat we helaas ruim 3 uur vertraging hadden. Dus hadden de kinderen uitgebreid de tijd om de kinderen van de andere 2 families te leren kennen, door allerlei spelletjes met elkaar te spelen. 1 Familie uit Breda; Albert, Anita met hun 13 jarige dochter Femke en een Vlaamse familie bestaande uit vader Ivo, moeder Mia met Ruben (17), Kaat (15) en Simon (13).  Na een lekkere lunch, vertrokken we om 16.Oo uur voor het laatste stuk naar Windhoek. Met nu wel een uurtje tijdsverschil, kwamen we om 17.15 uur aan op Windhoek. Een kwartier later was het echt pikkedonker!! Het vliegveld en de wegen zijn niet verlicht dus zagen we niets van de omgeving. We werden opgehaald door Djoser reisleidster Arlette en chauffeur Morrison en kok Cassidy  De laatste 2 zijn afkomstig uit Zimbabwe.  Na een korte rit, met ‘onze’ forse truck kwamen we aan in de Heja Lodge.  Sleutels verdeelt en vervolgens de kamers ingedeeld. Iris sliep de eerste nacht met de Vlaamse Kaat. De temperatuur daalde fors nadat de zon was ondergegaan. Het is hier immers winter… Dat betekent overigens dat het overdag steevast volstrekt blauwe luchten geeft en gemiddeld 25 graden Celsius is. ’s Nachts echter daalt de temperatuur tot een graad of 8!

Aangezien iedereen behoorlijk vermoeid was, zijn we na een drankje aan de bar en wat nadere kennismaking allemaal rond 21.00 naar bed gegaan…..