Dag 2 - Windhoek - Sesriem

10 juli 2013 - Swakopmund, Namibië

Dag 2:                   Maandag 8 juli                  Windoek-Sesriem

Vandaag is medereizigster Anita jarig en 51 jaar geworden. We zijn om 6 uur opgestaan en zaten om half 7 aan het ontbijt. Pas nu zagen we de omgeving en bleek dat de lodge aan een meertje lag. Aan de overkant van het meer zagen wij ons eerste wild!  Een kudde gnoes !  Lekker ontbeten en gezongen voor Anita. Chocolaatje van  Van Dam als cadeautje gegeven en daarna om half 8 de bus in!      Al op het eerste stuk van de lodge naar de weg spotten wij “ons” eerste wild.  Gemsbokken, springbokken en struisvogels!

Via Windhoek, de hoofdstad van Namibië vertrokken we richting Sesriem. Na een uurtje kwamen we door Rehoboth , waar we boodschappen hebben ingekocht voor de maaltijden ( Cassidy). Wij kregen ons eerste inzichten in de Namibische maatschappij door in de PEP ( soort zeeman) goedkope fleece-dekentjes en kussens te scoren. Vervolgens kocht Pieter bij een Chinees ( ja die hebben Namibië inmiddels “overgenomen”) een goedkope nep Rayban!   Bij de echte supermarkt stonden een aantal  jongetjes van een jaar of 10 op blote voeten te “helpen”  met de karretjes. Vroegen daarbij om eten. In de supermarkt wat water ingeslagen en een groot zoet verdeelbrood voor de jongens buiten. Toen ik het hem gaf, lichtten zijn ogen op, vloog ie mij om mijn hals uitslakend: ”thank you mem”….  Ik schoot spontaan vol!  Vervolgens weer door tot een picknickplek langs de weg, midden in de woestijn. Cassidy zette een lekkere lunch voor en na alles weer in de truck te hebben geladen reden we door naar Sesriem. Dat ligt aan de rand van het nationale park Sossuvlei /Nankluft. Eerst nog even door Sesriem canyon gelopen voordat we naar de campsite gingen. Het dorpje dankt zijn naam aan de canyon. Het verhaal gaat dat de boeren 6 riemen aan elkaar moesten binden voordat zij water naar boven konden halen voor hun vee . Op de campsite van Sesriem aangekomen kregen we een korte instructie tenten opzetten. Aldus de tenten opgezet, slaapmatjes en slaapzakken erin, gerommel met de koffers en de kinderen naar het zwembad. Alhoewel ze gewaarschuwd waren voor het feit dat de zwembaden niet verwarmd worden, namen ze toch allemaal stoer een duik en kamen naar adem happen verstijfd van de kou weer boven!!     IJskoud!  De omgeving is prachtig. Ook hier lopen volop gemsbokken rond. De avond valt hier vroeg en dus werd het erg fris. Truien en jassen aan en eten wat de pot schaft. Nog een tijdje met elkaar na zitten tafelen en de kinderen vermoeid en dus vroeg naar bed . Er was nog we een incidentje jongens plagen de meisjes. De gasten deden eerst dierengeluiden bij hun tent na….      Wat natuurlijk voor een hoop gegil en gegiechel zorgde.    Vervolgens lieten ze de tent van de meisjes instorten. Wat erg prettig is; de kinderen kunnen het prima met elkaar vinden.  ’s Nachts erg fris!!! En een hoop herrie van vechtende dieren bij de tenten. Naderhand bleken het waarschijnlijk jakhalzen te zijn geweest…