3 augustus : Ping'an - Yangshuo

3 augustus 2015 - Pingan, China

Uitzicht over de rijstvelden

Dag 18           maandag 3 augustus         Ping’an- Yangshuo

Hoeven we een keer niet vroeg op, doet iedereen het eigenlijk toch. Bijna iedereen wil de zon op de berg/ terrassen  zien opkomen. Een aantal doen dat op het dak van het hotel, sommigen lopen de route van gisteren nogmaals en anderen doen dat vanuit hun bed, kijkend door de grote glazen raampanelen. Welke manier ook; het is weer een fijne ervaring. Na een sober, maar prima ontbijt gaan de rukzakjes weer om en beginnen we rond 10 uur aan de lange afdaling. Eerst weer te voet, daarna met de minibus ( droomvlucht- part two) en op het “overslagterrein” pakken we onze grote bagage weer op, en stappen over op de grote bus die ons naar Yangshuo zal brengen.  Vanwege het vroege opstaan, liggen er al vlot een hoop van ons te dutten. In de buurt van Yangshuo begint de natuur wederom prachtig te worden. We rijden nog steeds in het Karstgebergte en hier zijn de bijzondere formaties weer frequent te zien. We hebben een uitstekend hotel, in het midden van het centrum. Na de rust en natuur van gisteren, moeten we weer even wennen aan de hectiek en herrie van zo’n stad. We lopen na het inchecken de stad even in en lunchen gezamenlijk. Daarna gaan alle kinderen zwemmen. Ons hotel heeft een dependance buiten de stad met een zwembad, waar we gebruik van mogen maken. Ze werden opgehaald met een golf-karretje en daar stapten ze in voor de mini-transfer. Ze hebben de hele middag in het zwembad gelegen. Bijzonder uitzicht, want het zwembad grenst aan zo’n rare berg/bult. JP en ik hebben onszelf in het stadje getrakteerd op een voetreflexmassage. Met zijn 2-en tegelijk in een grote stoel. Ruim een uur verwend (meestal) en gepijnigd (soms). Onze voeten hebben aardig overwerk gedaan de afgelopen weken, dus een onderhoudsbeurt was wel op zijn plaats. Daarna nog even een koffiebar ingelopen. Ondanks het feit dat hier lokaal koffie wordt verbouwd, drinken Chinezen het zelf nauwelijks ( wel veel kruidenthee). Heel af en toe ontdekken we een koffiebar, dus profiteren we daar maar van. Na een overheerlijke cappuccino lopen we terug naar het hotel. Even relaxen en daarna komen de kinderen weer terug uit het zwembad. Omdat we een late lunch hadden, hebben Pieter en ik nog geen honger. JP gaat met Lau en iris nog een hapje eten in de stad. Uitgelaten komen ze terug. Ze hebben een grote appel-kruimel als toet gegeten. We gaan pas laat slapen.

1. Ther:
    3 augustus 2015
    Wat sneu voor Pietermanknecht dat ie niet mee was voor de toet!
    Komt ie 'm hier maar weer eens halen.