Dag 11 : Chiapas de Chorzo - Kolem Jaa

5 augustus 2014 - Amsterdam, Nederland

IMG_3370

Dag 11:  Chiapas de Chorzo- Kolem Jaa

Vrijdag 1 Augustus: Na een topontbijt vertrekken we voor een langere reisdag naar de jungle van Kolem Jaa. We zullen daar 2 dagen geen internet en telefoonverbinding hebben. Vooral voor de kinderen is dat even afkicken. Wifi lijkt, na water, hun 1e levensbehoefte. Omdat er films af te spelen zijn in de bus, en de wegen niet meer slingeren, gaat het behoorlijk voorspoedig. We lunchen in een onooglijke betonnen stadje in Pollo Feliz in de aparte kinderspeelruimte! In de middag worden we afgezet op een parkeerplaatsje aan een rivier. De koffers laten we achter en wij stappen in groepjes van 8 in een klein bootje, die ons overzet. We komen aan in ons jungleresort midden in het enorme groen. Alle kamerplanten die bij Intratuin staan, zijn hier ook. Alleen megagroot. De bomen rijken tot 30 a 40 meter hoog. Het is een groot gezoem van krekels, en andere beesten. Veel vogels en vlinders. Na het bootje moeten we de hoge oevers beklimmen en via wat beekjes komen we uit bij een groot receptiegebouw. De kamersleutels blijken te zijn van kleine huisjes die her en der in de omgeving staan. Wij hebben met het hele gezin 1 huisje, met 2 aparte kamers. We kunnen voor het eerst makkelijk heen en weer naar de kinderen lopen. Opmerkelijk is dat dit hotel standaard in de badkamer, naast de gebruikelijke flesjes shampoo, ook pleisters en soda aanbiedt. Dat belooft wat voor morgen! Het is lekker warm en vochtig. Er zijn hier diverse kleine watervalletjes met bassins waarin gezwommen kan worden. De bagage wordt in een klein bakje dat aan touwen over de rivier hangt, naar de overkant (op mankracht) getrokken. Zwaar werk. Grote attractie is ook de zogende herdershond met haar 5 wollige pups. We eten met elkaar in het restaurant van het complex. ( er is ook niets anders). En er wordt lang nagetafeld. Om 22.00 uur is er echter niets meer te bestellen. Het personeel is allemaal met de boot terug naar hun dorpje aan de overkant. Op naar de koele kamer.