Dag 12 : Kolom Jaa

5 augustus 2014 - Amsterdam, Nederland

IMG_3411

Dag 12: Kolem Jaa

Zaterdag 2 augustus. Geen wekker, maar toch staan we er op tijd naast en staan we om 9 uur klaar voor onze commandotocht. Helmpjes op, broekjes aan waar de veiligheidslijnen aan kunnen worden vastgemaakt. Vandaag staat namelijk in het teken van allerlei outdooractiviteiten. De commandotocht is een 2 uur durende abseil/klim/klouter/tijger/touwbaan expeditie dwars door de jungle en beken. Hoogtepunt is een abseil dwars door een waterval heen. Geen droge draad meer aan het lijf en een ontzettend leuke ervaring. Bijzonder ook omdat het voor Pieter en JP de 1e abseil-ervaring was. Door een waterval is dan niet heel eenvoudig! Wel gaaf om de volle lading water te krijgen, terwijl je daalt. Iedereen genoot van de tocht met bijzondere klim-afdaalervaringen. Gelukkig slechts hier en daar een zeer lichte schaafwond, dus vrijwel ongeschonden komen we weer aan bij het complex. We duiken met kleding en al aan, een watervalzwembad in en genieten nog wat na van de ervaring.  Daarna de natte troep uit, douchen en klaar staan voor de volgende ervaring; een 140 meter lange tokkelbaan, dwars door het oerwoud. Wederom de bijbehorende outfits aangetrokken en daarna klimmen we naar het beginpunt. Een iets minder solide ogende klimtoren met planken die aan vervanging toe zijn. Toch springen we allemaal het grote groene gat in voor een zweefervaring van een paar seconden. Wederom gaaf. Daarna een prima lunch en een hele vrije middag. Er wordt een hangmat op onze overdekte veranda gehangen en iedereen heeft een lazy-afternoon. De kinderen zwemmen nog wat doen spelletjes en chillen. De ouders doen dutjes in de hangmatten, lezen, en wandelen door de omgeving van het complex. Gisteren en vandaag valt de stroom diverse malen uit. Geen probleem. Ook krijgen we deze middag weer een flinke tropische regenbui. Tot nu toe vallen ze steeds op, voor ons, gunstige tijdstippen. Het fris bovendien op en koelt ietsje af. Naast ons huisje valt met flinke klap, een enorm bananenblad uit een boom. Het diner is, net als gisteravond karig. Aansluitend gaan we naar het kampvuur onder de waterval. Pikkedonker op de maan en sterren na, allerlei junglegeluiden en zang. Je kunt het slechter treffen!