Dag 11: Tsintsabis - Rundu

17 juli 2013 - Rundu, Namibië

Dag 11                  Woensdag 17 juli             Tsintsabis- Rundu

7 uur ontbijten en 8 uur in de truck. Het wordt al routine. Iets minder tenten af te breken, omdat de kinderen natuurlijk in de open lucht hadden geslapen. Stukje rijden richting Rundu. Bij een “vlees-checkpoint” halverwege de route, in een schattig winkeltje 2 metalen dieren gekocht. Ook de andere gezinnen kochten er iets, dus de kinderen kregen allemaal een olifantje aan een ketting cadeau. In Rundu aangekomen, moest Cassidy fors inkopen doen voor het eten van de komende ( kampeer) dagen. Dus gestopt bij een groot winkelcentrum. Ook wij weer even wat vers water ingeslagen en taarten (!) voor morgen. Tevens wat cocobuttercream, voor de handen, want iedereen heeft enorme droge handen en huid! Vandaag is de omgeving totaal anders dan die van de afgelopen week. Waar het toen vooral verlatenheid, droogte, natuur en ruimte was, is er vandaag veel meer groen te zien. Ook veel meer bebouwing. Wel in de vorm van lemen hutjes met rieten daken langs de weg en veel geiten. Hier en daar een gesubsidieerd eco-toiletje in knalkleuren, die daarmee totaal detoneren in hun omgeving. Rond de lunch zijn we aangekomen in de Lodge aan de rivier die de grens is tussen Namibië en Angola. Iedereen is na een 3 tal dagen kamperen in het stof toe aan weer wat meer luxe van een lodge. Dus na de lunch is iedereen uitgebreid gaan douchen en  zichzelf gaan verzorgen. Herboren, fris en fruitig heeft iedereen genoten van een vrije middag .  De dagen zijn hier altijd zonnig.  De gehele vakantie nog geen wolkje gezien en gaan we waarschijnlijk ook niet zien. Ik denk dat menigeen in Nederland zou tekenen om zomers de temperaturen van een namibische winter te hebben. Het is overdag warm, maar niet TE. Steeds zo’n 25 graden. Zodra het zonnetje verdwijnt, zakt de temperatuur behoorlijk en is het sweaters aan doen. Op de allereerste nacht na in Sesriem, is he echter nooit echt  koud geweest.  De andere 2  gezinnen  slikken sinds een paar dagen preventief Malariapillen. Ons zijn ze niet aangeraden, dus wij doen het zonder. Gezien de bijverschijnselen van die troep ( want dat is het)bij onze medereizigers ( misselijk/ gezwollen ledematen en flauwvallen…)  ben ik daar nog steeds blij mee. Betekent echter wel dat wij vanaf vandaag bij het water goed moeten oppassen en vooral Iris. Die wordt altijd als eerste fors gestoken. Dus zodra de avond valt, goed aankleden en met Deet smeren. Die avond vel zojuist prachtig.  Met de zon in het  (Noord) westen, uitkijkend op  de veranda van de lodge over de Kavango rivier. Aan de overkant is het een en al bedrijvigheid. Kinderen die zichzelf wassen en hun kleding. Voetballende  Angolese kinderen en wat bebouwing. Aan onze kant de rust van de lodge. Je kunt het slechter treffen!  Een en al afwisseling hier.

1. Joane:
    18 juli 2013
    Geweldig hebben jullie het daar! Gaaf dat kamperen;) grtxx van ons 4
  2. Karin:
    18 juli 2013
    Hoi allemaal!
    Net weer alle updates van jullie fantastische reis gelezen en erg ervan genoten! Ook prachtige foto's hebben jullie erbij gezet, daar voelen we ons gelijk weer helemaal terug in Afrika:-)
    Heel veel plezier verder en groetjes!