Dag 11 - Moab

30 juli 2010 - Moab, Utah, Verenigde Staten

DAG 11  MOAB                                                vrijdag 30 juli 2010

Aangezien we pas om 10.50 uur worden opgehaald voor ons dagje raften hebben we een lazy ochtendje. De kinderen worden vanmorgen dan ook pas na 8 uur wakker!  Na het ontbijtje duiken ze nog even in het zwembad. Stipt op tijd worden we opgehaald door onze organisatie. Om 11 uur staan we met een aantal Amerikaanse toeristen bij het bedrijf en krijgen we lifejackets aangemeten. Verplicht als we binnen 1 meter van het water zijn!  Daarna vertrekken we voor een ritje langs de Colorado in oostelijke richting langs een scenic road. Het is vandaag weer strak blauw en de voorspellingen geven ruim boven de 33 graden aan. Pieter vindt het allemaal in 1e instantie een beetje eng. Komt ook omdat hij tijdens de film bij de Grand Canyon een stukje raften heeft gezien, waarbij enorme stroomversnellingen aan de orde waren en boten omsloegen… Aangezien het hoogzomer is, staat de rivier echter behoorlijk laag en zijn er weliswaar enkele stroomversnellingen, maar omslaan zullen we er niet van. We zitten met 9 mensen op een enorme raft.  Onze guide heet Jordan en geeft na de 1e stroomversnelling aan dat degene die dat willen, mogen zwemmen. Iris en Laurens laten zich dat geen 2 keer zeggen en springen direct overboord. Het water is lekker, maar zeker niet koud. Pieter ziet het even een tijdje aan en valt dan enigszins per ongeluk toch in het water. Maar natuurlijk direct een dikke lach op het gezicht!  In hun reddingsvesten drijven ze heerlijk in de Colorado. Soms komen ze in een stroomversnelling en dan moeten ze met hun voeten naar voren op hun rug gaan drijven.  Na een tijdje komen we bij een zandstrandje waar we met elkaar lunchen. Naast de gebruikelijke zaken voor een lunch staan er ook zakken chips en cookies. Hoe Amerikaans! Daarnaast ook heerlijke verse ananas en stukjes sinaasappel. Er wordt goed  gegeten en daarna gaan we nog een lekker stuk varen. We zien nog 2 rivierotters. Zelfs onze Jordan is daar erg enthousiast over, want die laten zich hier zelden zien.  Er breekt nog een enorm watergevecht uit tussen onze raft en die van de andere groep. De kinderen kunnen zich nog 2 keer, tussen de wat snellere stroomversnellingen in, in het water laten zakken om te zwemmen en te drijven. Iedereen geniet, want roeien hoeven we ook al niet, dat doet Jordan!  Rond 15.30 uur komen we op onze eindbestemming aan. Rafts op de aanhanger en allemaal de bus in naar de startlocatie in het dorp.  Jan-Piet en Iris laten zich weer afzetten bij onze campground en ik en de jongens gaan langs de hoofdstraat nog even shoppen. Lau zoekt nog steeds naar een betaalbare cowboyhoed en Pieter kijkt alleen maar naar steentjes. Hij koopt nog/weer een amethist. Ik koop een paar nieuwe Teva’s en vlak voordat we terug op de campground zijn doen we ook nog even boodschappen. Bepakt en bezakt komen we rond 19.00 uur weer in onze camper. Jan-Piet blijktin de tussentijd ook nog snel een paar nieuwe Teva’s gekocht te hebben, want zijn oude sandalen begaven het vanmiddag in de rivier. Even allemaal opfrissen en daarna rijden we met de camper naar een Italiaans restaurant waar we eerder vanmiddag langs kwamen. Het rook er erg goed! Uiteindelijk smaakte het nog beter, dus Pasta Jay is een aanrader.  Rond 21.00 uur terug op de campground, douchen en de kinderen langzaam aan naar bed. Pieter blijkt diarree te hebben. Waarschijnlijk toch wat slokjes Coloradowater binnen gekregen…. Kopje koffie/thee, boekje, blog, helemaal goed vandaag !