Dag 13 - Capital Reef - Bryce National Park

1 augustus 2010

DAG 13  CAPITOL REEF- BRYCE NATIONAL PARK                                              Zondag  1 augustus 2010

Vandaag wederom geen haast voor het vertrek.  Na het ontbijt, met gekookte eitjes,  vertrekken we rond half tien in de richting van Torrey. We hopen daar een supermarkt tegen te komen, want ons brood en drinken raakt op. Helaas vinden we die niet. Na een tankbeurt vertrekken we over een scenic route via Boulder en Escalante naar Bryce NP. Na Boulder rijden we ditmaal over een bergkam, met links en rechts een afgrond….. Leuk voor JP!  We dalen en stijgen vandaag heel veel en ondanks dat het qua mile’s vandaag niet ver is, doen we er toch ruim 2,5 uur over vanwege het bochtige en bergachtige parcours. Vandaag voor het eerst sinds Grand Canyon ook weer in bebost gebied. Ook heel veel dode berkenbomen gezien, naast de mooie landschappen !  We laten dus de kale rode rotsen van de Colorado-omgeving weer achter  ons. Het lijkt vandaag weer iets meer op de Alpen. Rond half 1 komen we aan op onze campgroud van Ruby’s inn.  We lunchen en daarna stappen we in de shuttlebus naar het park. Aangezien we hier op 2400 meter hoogte zitten en het weer lichtbewolkt is, moeten we voor het eerst sweaters aan! De bus stopt hier voor de deur, dus dat is erg handig. In het park rijden we naar het uiterste uitzichtpunt “Brycepoint”.  Bryce-canyon is weer volledig anders dan alle andere parken. Het staat hier vol met Hoodoo’s;torentjes van rood zandsteen. Ook de kinderen zijn verbaasd over wat ze nu weer zien. Daarna stappen we weer in de shuttle naar het volgende uitzichtpunt;  Inspirationpoint.  Vandaar lopen we weer langs de rand van de kloof naar het volgende punt;  Sunsetpoint.  Morgen gaan we de Canyon weer in voor een wandeling, dus voor vandaag houden we het voor gezien. We pakken de bus terug naar het Visitorcenter en kijken daar naar een korte film. Natuurlijk duiken we de souvenirwinkel weer even in en ditmaal wordt er wel iets gekocht.  Met de bus rijden we terug naar Ruby’s Inn, omdat daar winkelt  en restaurants zijn. We kijken nog wat rond en gaan daarna eten in het restaurant. JP en Iris kiezen voor het buffet en Lau en ik kiezen voor 3 voorafjes. Daar hebben wij samen een volledige maaltijd aan. Pieter eet wat frietjes. We doen de uiterst noodzakelijke boodschappen in de winkel, die maar weinig te bieden heeft. Daarna terug naar de campground en met de kinderen het zwembad in. Die heeft ook de beschikking over een whirlpool, dus we zitten ook lekker te bubbelen. Daarna douchen en terug naar de camper. Pieter naar bed en Laurens & Iris raken steeds meer bedreven in een fikkie stoken! Terwijl ik de achterstand van de blog weer probeer bij te werken (gisteren immers  geen internet) word ik half uitgerookt. Daarna gaat het beter en met de laptop op schoot zit ik nu naast ze rond het kampvuur om het verslag bij te werken. Ook nu lopen de herten weer om ons heen…..

1. Jacqueline:
    2 augustus 2010
    Hallo dappere reizigers uit Heemstede,

Jullie reisverslag doet ons weer erg terugverlangen want het is er vreselijk mooi! Ben benieuwd naar de hoeveelheid foto's die jullie in totaal zullen nemen, waarschijnlijk bijna net zoveel als het aantal miles dat jullie rijden!
    Wij zijn zelf net terug van een heerlijke vakantie door Zwitserland (de echte Alpen!) en Martijn en Alexandra hadden ook een reactie gestuurd maar die kan ik helaas niet terugvinden dus blijkbaar is er iets niet goed gegaan bij de verzending; zij zijn nu met oma naar Texel en wensen jullie heel veel plezier bij de volgende stops! Groeten van fam. Otto uit Heemstede
    Fijne vakantie nog en
  2. Karina:
    2 augustus 2010
    Heej luitjes.

Na een overheerlijke vakantie in Turkije eindelijk de mogelijkheid om jullie reisverslag te lezen, helemaal leuk! Wat zien en doen jullie een hoop!

Ga nog heerlijk genieten van al het moois wat nog op jullie staat te wachten en laat ons meegenieten! :-)

liefs,
    Dennis & Karina