Dag 17 - Las Vegas

5 augustus 2010 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

DAG 17                LAS VEGAS                         donderdag  5 augustus 2010

Vandaag staan de hele grote casino’s op het programma, maar voordat we die gaan bezoeken, trekken we allemaal eerst nog wat baantjes in het zwembad.  De airco heeft zich vannacht gelukkig goed gehouden!  Om 11.00 uur lopen we naar het hotel en stappen in een taxi naar Caesars Palace. Het idee om alles lopend af te doen is hier echt onmogelijk. Ten eerste zijn de afstanden langs de strip gewoon te groot en bovendien nekt de hitte je dan enorm. In Caesars Palace aangekomen  begeef je je in Rome!  We lopen door het casino in de richting van Forum Romanum, een nagebootse winkelstraat met 100 luxe winkels. Natuurlijk mag een replica van de Trevi fontein niet ontbreken. Het is feitelijk alsof je buiten in een straat loopt want ook een blauwe lucht met hier en daar een wolkje (binnen wel!) ontbreekt niet.  We storten os op een Abercrombie& Fitch filiaal waar we weer een aantal dingen kopen en daarna lopen we tegen een grote Apple Store aan waar 20 IPad geprobeerd kunnen worden. Laurens had zich eigenlijk een beetje voorgenomen om van zijn gespaarde zak-, Koninginnedag- en verjaardagsgeld een IPAD hier te kopen. Helaas voor hem zijn de goedkoopste edities uitverkocht.  Aangezien de hele familie (m.u.v. moeder) enigszins verslaafd is aan Apple, “zwichtten” we en doen we allemaal een duit in het zakje…. Met Ipad en beschermhoes staan we 15 minuten later buiten. Daarna lopen we rustig langs de winkels en marmeren zuilen naar buiten.  Het is inmiddels lunchtijd geworden en voor het eerst deze vakantie strijken we neer bij Denny’s. Al veel over gelezen, maar nu voor het eerst ervaren. Feitelijk een fastfood keten, met uitgebreidere (lunch)kaart en bediening. We eten onze buiken rond en een uurtje later gaan we richting Venetië! Het grootste complex op de strip, met 7000 hotelkamers en 11.000 m2 casino. Het geheel is een exacte weergave van het San Marcoplein, het Dogepaleis en de brug der zuchten aan de buitenkant…. Over de brug kom je vervolgens binnen en waan je je (bijna) langs de  Canal Grande, met zingende gondeliers en toeristen die daadwerkelijk flink betalen om toch enigszins ( in onze ogen althans) voor paal te zitten. De kleinste details zijn nagebootst, inclusief echt Italiaans marmer en murano kroonluchters, niet om een nepomgeving te creëren, maar om indien Venetië ooit onder water zou verdwijnen, de stad toch zou blijven voortbestaan!! Ook hier weer de meeste exclusieve kledingmerken. Vooral kijken dus. Daarna steken we over naar de Mirage, om een glimp op te kunnen vangen van Siegfrieds & Roy’s witte tijgers. Zij treden natuurlijk niet meer op, maar de tijgers zijn nog steeds in de Mirage. Na een flinke tocht door het Casino staan we in “the secret Garden of Siegried & Roy”.  De toegangsprijs van 75 dollar vinden wij het echter niet waard dus keren we terug naar de strip, nadat we eerst een Frozen Yoghurt hebben gegeten. Dan slaat de hitte en vermoeidheid nu toch toe bij Pieter en we besluiten terug naar de camper te gaan. Met de zweeftram eerst vanaf de Mirage naar Treasure Island en vandaar langs de strip terug. Iris en ik doen nog snel even een klein shoppingcenter en dan gaan wij ook huiswaarts. “Thuisgekomen” zitten de mannen natuurlijk achter de IPAD en zijn de eerste spelletjes en applicaties al geïnstalleerd. Dan is de zwembadtijd. We liggen een paar uurtjes in het zwembad en rond 19.00 uur gaan we douchen en klaarmaken voor de laatste las Vegas avond. Eerts wordt er door de kinderen nog voor het eerst en laats gegeokt in Circus Circus. Ze mogen allemaal voor 5 dollar doen wat ze willen. Met 3 knuffels en een pluche roos voor moeder keren ze weer in opperbeste stemming terug. Daarna gaan we naar Fremont Street in downtown Las Vegas. Met de camper rijden we die kant op. Het lukt ons om het bakbeest daar te parkeren en we lopen Fremontstreet Experience in. Aldaar krijgen we voor het eerst  een gevoel van (Amerikaanse gezelligheid). Een grote lange straat met overal optredende bandjes, straatartiesten, Elvis Presley, Kiss en maf dansende Prince-imitators. Bovendien loopt er over de volle lengte van de straat een bijna 500 meter lang gewelf/videoscherm. Om 22.00 uur gaan de lichten in de straat uit en barst er een geweldig (in dit geval) Queen- show van licht geluid en beeld op de schermen los. Dat is natuurlijk aan JP wel besteed, want hij is een enorme Queen fan. Na afloop lopen we rustig terug. We drinken nog wat en met een nieuwe (Las Vegas) pet voor Laurens en 2 sleutelhangers voor Iris en Pieter gaan we weer huiswaarts. Rond 22.30 blijkt het buiten maar liefst 36graden te zijn. Ik wil niet weten hoe heet het dan overdag is geweest!!  Fremontstreet was een bijzondere ervaring en een geslaagde avond!