Dag 28 - Los Angeles

16 augustus 2010 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

DAG 28                LOS ANGELES                    Maandag 16 augustus 2010

Vandaag de laatste vakantiedag. De wekker!!  Gaat om 07.00 uur en daarna volgt de laatste inpakronde en de laatste dweilronde. Om 08.30 uur rijden we van de camping weg in de richting van Universal Studio’s. De kaartjes die we 4 weken gelden hadden kunnen we nog steeds gebruiken, dus in plaats van met het hele gezin bij de camperinleveractie rond te hangen, splitsen we ons op vandaag. Ik heb dus nog een hele dag Universal voor de boeg. We starten onze dag identiek aan die van 4 weken geleden. We doen eerst  weer “the simpsonsride”en daarna gaan we weer naar Jurassic park. Vorige keer wilde Pieter niet mee, maar dit keer waagt hij het toch. Het is een bootje die eerst door vriendelijke dinosaurusgebied vaart, maar gaandeweg worden de soorten agressiever en kom je door een rampgebied. Vervolgens stort de boot zo’n 20 meter naar beneden en iedereen dus kletsnat. Hartstikke leuk, maar Pieter vond het toch niet zo erg leuk….  Daarna zijn we vooral de dingen gaan doen die we vorige keer gemist hebben. Dus we hebben nu naar de Special effectshow gekeken en naar The terminator. Hoogtepunt van vandaag vonden ze echter de dierenshow. Ik pik nog even het spookhuis mee terwijl de kinderen in de souvenirwinkel rondkijken. Erg grappig. Daarna eten we even wat voordat we weer naar de Waterworldshow kijken. Dat blijft een leuke show. Dan is het alweer 15.00 uur en hebben we wel genoeg gezien. In de tussentijd heeft JP de camper ingeleverd. Duurde in totaal 2 uur. Rond 12.00 uur werd hij door El Monte, het camperverhuurbedrijf,  teruggebracht naar het Mariott. Na iets gegeten te hebben is hij rond 14.00 uur in het zwembad  met een boek neergestreken. Wij gaan vanmiddag met de metro vanaf Universal terug naar LAX/ het Mariott. Dat betekent een behoorlijke reis van bijna 2 uur met 2 shuttlebussen, en 3 verschillende metrolijnen. Het is echter allemaal ontzettend makkelijk te volgen en we komen dan ook redelijk voorspoedig aan in het Mariott. Om 17.00 uur liggen we dan ook met zijn allen in het prettige zwembad. Deze afmetingen hadden ze nog niet gezien deze vakantie!!  Ook hier een groot bubbelbad dus we vermaken ons prima. Na een kleine 2 uur hebben we het wel gezien en gaan we, nadat we allemaal voor de laatste keer op Amerikaanse bodem gedoucht te hebben nog even om de hoek een klein hapje eten. Rond 20.00 uur zijn we terug in het hotel en gaan de kinderen de heerlijke bedden weer uitproberen. Aangezien wij echter ook behoorlijk moe zijn en morgen de wekker om 05.00 uur gaat, volgen wij al snel!

1. Ther:
    26 augustus 2010
    En Lautje met het kasteel (wat een pracht herinneringen)