Dag 4 - Palm Springs - Sedona

24 juli 2010 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Dag 4, PALM SPRINGS- SEDONA                                             vrijdag 23 juli 2010.

Na een enorme zweetnacht worden we wederom vroeg wakker. Ik ben benieuwd wanneer de 1e uitslaapdag toeslaat. De kinderen liggen even na 7 uur al in het zwembad. Na een telefonisch consult geeft het camperbedrijf de schuld aan de “paal”. Dit is de plek waaruit we onze electriciteit en water van de camping aan onttrekken. Man van de camping erbij…. Bleek het toch een stop in de camper te zijn. Wat een opluchting toen de airco weer aansloeg !  We ontbijten buiten en nadat JP de kolibri’s (hummingbirds) gefotografeerd heeft die hier rondvliegen gaan we weer op pad. Vandaag wordt een wat langere reisdag. We besluiten Joshua Treepark niet te doen, maar er langs te rijden. Mede vanwege de hitte en de lange reisdag. Na een uurtje verlaten we California en rijden Arizona binnen. Het landschap veranderd geleidelijk.  Het stenige heuvellandschap wordt wat grilliger en er komen allerlei grote cactussen langs. We rijden langs een State-prison, terwijl er allerlei borden langs de snelweg staan die aangeven geen hitchhikers mee te nemen…. Terwijl we de afslag naar Prescott nemen, zien we in de verte een regenbui ? aankomen. Na enige tijd blijkt het geen regenbui te zijn maar een enorme zandstorm. De dode struiken en allerlei ander materiaal vliegt de weg over. 2 Auto’s die voor ons rijden, duiken plots de weg af. We besluiten het voorbeeld van deze lokalen te volgen en zetten de camper onder het afdak van een benzinestation. Pieter ziet het dak heen en weer zwiepen en is bang dat het instort. Op een moment is het helemaal geel om ons heen en zien we weinig meer. Net zo snel als het gekomen is, is het ook weer weg.  We besluiten deze stop maar direct te gebruiken om te tanken en te lunchen en rijden daarna verder naar Sedona.  We krijgen een verfrissende regenbui en daarna wordt de omgeving prachtig, zeker het laatste stukje naar Sedona ! Enorme rode rotsformaties in de meest prachtige vormen. Het dorp is klein en mooi en ligt in een kom terwijl de rode rotsen eromheen liggen. Ons kampeerterreinis de leukste tot nu toe heeft geen zwembad, maar iets veel leukers namelijk een echte “Creek”.  De kinderen wanen zich zo tussen de rode rotsen en in het snel stromende beekje (dankzij de regen) in een indianenfilm.  We maken nog een korte wandeling het dorpje in naar TlaQuepaQue, een in mexicaanse stijl opgetrokken winkelcentrumpje met voetgangersgebied!  Helaas blijken de meeste winkels al om 17.00 uur gesloten.  Ik kook zelf en na een lekkere douche hebben we een rustige avond. Helaas geen internetverbinding tot stand, dus we zijn nog steeds niet in staat om onze 1e blog te versturen en de mail te checken! Pieter gaat vandaag bijtijds slapen en de rest volgt anderhalfuur later. ( 22.00 uur)

1. Karin:
    25 juli 2010
    Hoi vakantiegangers!

Enorm genoten van jullie reisverslag en foto's, hartelijk dank:-)

Wat een verhaal met die hitte en de zandstorm, en de 6-baanse wegen die volgepropt staan met grote auto's! En dat 12 meter lange rijdende huis van jullie is ook niet slecht natuurlijk, als de airco het doet dan;-)

We kijken uit naar nieuwe berichten en foto's en wensen jullie heel veel reisplezier en spannende avonturen!

Hartelijke groeten,
    Nico en Karin