Dag 9 : Etosha

17 juli 2013 - Rundu, Namibië

Dag 9                    Maandag 15 juli               Etosha

Vandaag erg vroeg op, in de hoop in de vroege ochtend groot wild, en vooral leeuwen te kunnen spotten.  Doel is om deze vakantie minimaal 4 van de big 5  ( Leeuwen, Luipaard, Olifant, buffel en neushoorn) te kunnen zien. Buffels zijn er niet in Etosha, omdat die moeten trekken en Etosha omheind is, en daarom dus geen buffels heeft. We schatten in dat het luipaard voor ons verstopt zal blijven, maar hopen in Etosha dus vooral de leeuwen te kunnen zien.  Dus om 7 uur zaten we allemaal in de truck de omgeving  te scannen. Ruim 5 uur rondgereden tot de lunchplaats en eigenlijk niets anders gezien dan gisteren. Enigszins teleurstellend dus. Het hoogtepunt van de ochtend was een grote groep olifanten met een aantal jongen, die uitgebreid stonden te drinken.  De lunch genoten op een omhein, en dus beveiligd  terrein, alwaar de kinderen even lekker konden zwemmen in het grote zwembad en JP en ik op de ligbedden  hebben liggen lezen. Rond 3 uur ’s middags wederom de gamedrive vervolgd richting onze campsite. In die 2 uur die we reden hebben we ontzettend veel groot wild gezien. Vele (solitaire) mannetjes olifanten, heel veel giraffen, sommige in volle sprint en wederom neushoorns.  Mooie rit dus. Enige minpuntje…. Geen leeuwen. ’s Avonds op de campsite ( oud Duits fort) bleek dat geen van de gamedrivers  vandaag leeuwen had gezien. Hopelijk meer geluk in Chobe (Botswana).  Pieter was bekaf  vanwege de korte nacht met onderbreking dus die deed een powernap in de tent, zodra die stond.  Ook deze campsite heeft een waterhole ( drinkwaterplaats), maar ook hier geen geluk.

Etosha zoutmeer