Dag 7 - Grand Canyon - Page

27 juli 2010 - Page, Arizona, Verenigde Staten

DAG 7:  GRAND CANYON- PAGE/LAKE POWELL                               maandag 26 juli 2010

Jan Piet is vandaag dapper genoeg om de wekker te zetten om 04.50 uur. Hij is vastbesloten om ook een sunrise mee te maken. Hij gaat alleen, de rest slaapt uit tot 7.30 uur. Ik wordt wakker van het feit dat Jan-Piet de afwas van gisteren aan de picknicktafel staat te doen!  Na het ontbijt rijden we, voordat de reis echt aanvangt,  nog langs een Tusyuan ruïne. Een indianennederzetting van 800 jaar oud. Daarna stappen we nog uit bij Desertview, het meest oostelijke punt van het NP. Hier staat een uitkijktoren uit  1932, ontworpen door een vrouwelijke architect, geheel in de stijl van een indianenbouwwerk.  Van binnen ook gedecoreerd met indianenkunst. Mooi uitzicht wederom… Daarna vertrekken we voor onze reis naar Lake Powell. Ongeveer 2 uur rijden. We rijden langs “little Colorado, een zijrivier door een gebied dat lijkt alsof we door de canyon heenrijden. De kinderen zitten achter ons gezellig te ezelen of te koehandelen en vermaken zich prima. We stappen vlak voor onze eindbestemming nog uit bij “The Horse shoe bend”, een prachtig uitzichtpunt over de Colorado. De rivier maakt hier een enorme bocht- in de vorm van een hoefijzer. De wandeling erheen gaat door het mulle rode woestijnzand. Geen goed idee op slippertjes, want het zand is bloedheet! Toch is het uitzicht het wederom waard. Vlak daarna rijden we Page in. Een klein dorpje aan de rand van het kunstmatige meer Lake Powell. Het meer is ontstaan doordat er in de jaren 50 een grote dam is gebouwd in de Colorado.  Een gebied groter dan Nederland kwam daarmee onder water te liggen en is daarmee een groot watersportgebied geworden.  We rijden over de dam naar onze campground . deze ligt pal aan het meer in Wahweap. We kijken uit over het meer, met daarachter de bergen.  Aangezien het erg heet is besluiten we na de lunch direct naar het zwembad te gaan in het naastgelegen hotel. We mogen daar alle faciliteiten van gebruiken. De hele middag genieten we aan de rand ( en in) het zwembad. In de verte hangen onweersbuien. We zien het ten westen van ons regenen en aan de andere kant van het meer hangt een zware onweersbui, terwijl wij in het zonnetje liggen te relaxen. Wonderlijk, maar het geeft weer prachtige beelden.  Rond 19.00 uur is iedereen weer uitgezwommen. We eten buiten aan onze picknicktafel, die op iedere plek tot nu toe aanwezig is. Vanavond gaat JP weer een poging doen te internetten in het Hotel. De rest lees en/of doet een spelletje. Ongelofelijk dat onze 1e week al om is!!

1. Karin:
    27 juli 2010
    Hallo avonturiers,

Wat een geweldige verhalen weer en super gave foto's van de canyon! Erg indrukwekkend en mooi!
    En uiteraard nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Pieter!
    Op voor nieuwe avonturen.. - we zien uit naar de foto's en verhalen:-)
    Groetjes, Nico en Karin
  2. Ther:
    28 juli 2010
    Lieve allevijf,

Ben benieuwd of dit bericht jullie bereikt, ik vind het ook een beetje eng om alles te lezen moet ik zeggen, afgronden, stijle klimmen, kijken jullie aub. een beetje uit!!!!!
    In ieder geval, Pieter gefeliciteerd met de 8e verjaardag en ik hoop dat Laurens en Iris niet al te moe worden van al dat lopen, en anders Piet wel. Geniet nog maar lekker en tot de volgende keer.
    Liefs Hans en Ther (kom net terug van het Raadhuisplein en ga morgen de visacard opzoeken Piet)