Dag 5 - Sedona - Grand Canyon

27 juli 2010 - Page, Arizona, Verenigde Staten

DAG 5;   SEDONA- GRAND CANYON                       zaterdag 24 juli 2010

Na een lekkere nacht met prima (buiten)temperatuur worden we rond 7.30 uur wakker. We doen het vandaag rustig aan, want we hebben geen grote afstanden voor de boeg. Na een ontbijtje buiten aan de kampeertafel gaan de kinderen nog even de beek in. Na de 1e blog verstuurd te hebben gaan we eerst nog langs het uitzichtpunt bij het vliegveld(je) van Sedona. Van daaruit hebben we een prachtig uitzicht over de mooie rotsformaties en het dal. Daarna een kort stukje door Oak Creek Canyon, naar “the red rock slides”. Een natuurlijke waterglijbaan in de beek en de rotsen. De kinderen vermaken zich hier weer prima en wagen ook de sprong vanaf de rots 3 meter omlaag in een natuurlijk bassin.  Pas om een uur of 14.00 vangen we onze reis aan richting Grand Canyon.  We blijven langs de beek omhoog rijden en na een tijdje komen we bovenaan de berg, althans zo leek het. Boven aan gekomen, blijkt het een grote hoogvlakte te zijn. Vanuit de canyon met zijn eikenbomen, zien we nu kilometers met dennenbomen voorbij trekken. Na ruim een uur naderen we ons 1e nationale Park van deze reis. We kopen een “America Beautiful Pass, waardoor we alle parken in mogen en kijken naar de film over de (oorspronkelijke) bewoners van Grand Canyon,  gemaakt door National Geografic  die wordt vertoond in een grote Imax bioscoop. Prachtige beelden en een mooie 1e indruk van wat we vandaag gaan zien. Daarna naar onze Kampeerplek, Mathers campground in het park. Dit keer zonder enige voorzieningen, dus geen electriciteit etc.  Echt kamperen dus voor de komende 2 nachten.  We lopen naar het Visitors Centre en eten een hapje in Market plaza. Daarna lopen we naar “the rim”. Dwars door het dennenbos. Het ruikt hier en op onze Camping naar een hete zomerse dag in onze eigen (dennen)duingebied.  We struikelen een paar keer over herten en eekhoorns die hier veelvuldig voorkomen en je op een halve meter laten naderen.  Plots stopt het bos en sta je aan de rand. Onbeschrijvelijk……..  We zoeken een rustig plekje op de rotsen en de kinderen krijgen een verbod om binnen 2 meter van de rand te komen. We willen graag Pieters verjaardag morgen voltallig vieren!!  We maken flink wat foto’s en blijven hier tot na zonsondergang. (19.42 uur). Daarna lopen we terug naar de campground.  Kopje koffie/thee en ik maak nog brownies in onze eigen oven voor onze jarige morgen.  Wederom rond 22.00 uur iedereen afgemat naar bed…