Dag 8 - Page/Lake Powell

27 juli 2010 - Page, Arizona, Verenigde Staten

DAG 8, PAGE/LAKE POWELL                      Dinsdag  27 juli 2010

We hebben vandaag een volledige rustdag. En doen dus ook erg weinig. Na het ontbijt- in de camper met airco aan-, besluiten we vandaag weer een zwembaddag te gaan doen. In 1e instantie was het plan om een bootje te huren en het meer op te gaan, maar de bootverhuur heeft een monopolie en vraagt maar liefst 500 dollar voor het kleinste bootje!  Aangezien bovendien de kinderen zich aan het zwembad waarschijnlijk nog meer vermaken, kiezen we daar dus voor. We draaien onze 1e wasjes en taaien dan af naar het zwembad . We liggen onder een parasolletje en genieten van de rust. De kinderen spelen de hele dag met  Tess & Jack uit Naarden . Iris maakt altijd snel en makkelijk contact. Het valt op dat we toch wel erg vaak Nederlanders tegenkomen. Pieter heeft vandaag waarschijnlijk meer dan 6 uur in het water gelegen. We lezen wat en stippelen de verdere route nog wat nader uit. Aangezien we tot vandaag redelijk zeker waren van onze planning en route,  hebben we alle overnachtingen tot nu toe via internet vooraf geboekt. Vanaf morgen is dat niet meer zo. We maken wat nadere keuzes en JP gaat met laptop naar de lobby van het hotel, vanwege de internetverbinding,  en reserveert de volgende 3 nachten.  Om de hitte te ontlopen stappen we tussen de middag een restaurant op het complex binnen. We bestellen een 16 inch pizza. In 1e instantie wilden we er 2 bestellen, maar voor de zekerheid vroeg ik nog even hoe groot de pizza van 16 inch was…..  Genoeg dus voor ons allemaal.  Na zo’n  maaltijd en koele drankjes, kon iedereen er weer tegenaan.  De hele middag werd verder geluierd ( door ons) en gespeeld (door de kinderen.) Ik lees nu pas mijn 1e boek deze vakantie uit.  Dat is ook een record, want meestal gaan er op vakantie wel een stuk of 15 boeken mee. Vanwege de vliegreis konden we ons dat qua gewicht niet veroorloven. Bovendien hebben we deze vakantie niet al te veel leesdagen ingepland staan! In de middag komen er weer wat wolkjes aan, wat heerlijk is. Pas rond 19.00 uur verlaten we het zwembad en gaan terug naar de camper, na eerst  nog een snelle hap in het hotel gegeten te hebben.  Ondanks het feit dat we bijna een hele fles factor 30 zonnebrandcrème gebruiken, blijken we aan het einde van de dag toch behoorlijk rood/bruin te zijn geworden. Na de douches en de after-sun, wordt het wederom niet laat.